Eğitim-Bir-Sen Konya 1 No’lu Şube Başkanı Nazif KARLIER başkanlığında Şube yönetimi ve 31 ilçe başkanının katıldığı istişare toplantısı Memur-Sen toplantı salonunda yapıldı.Toplatıda konuşulan maddelerden bazı başlıklar şunlardı.
1.TOPLU SÖZLEŞME:Hükümetin teklif ettiği ilk rakamlar toplamda %12 olmuş,bu teklif kabul edilmeyerek %17,54’e kadar yükseltilmiş ve anlaşma sağlanmıştır.Memur-Sen büyük bir gayret göstererek eğitim iş kolunda 66 kazanım sağlamıştır.
2.Eğitim-Bir-Sen olarak kurum ziyaretlerine devam ederek,okullarımızda öğretmenlerimizin sorunları,teklifleri dinlenmeli ve çözüm yolları aranmalıdır.
3.TEOG: Türkiye’de ortaöğretim sisteminde okul türleri arasındaki kalite farkı olduğu gibi devam etmektedir.Ortalama bir Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencisi ile ortalama bir Sosyal Bilimler Lisesi öğrencisinin okuma puanları arasında tam 110 fark vardır.OECD’nin hesaplamalarına göre bu fark,yaklaşık olarak 2.5 yıllık bir eğitim farkına tekabül etmektedir.
• 1.Ortaöğretim sistemi üzerindeki temel sorun TEOG sınavlarının kendisinden ziyade,yerleştirme mantığından kaynaklanmaktadır.Tüm öğrencilerin merkezi olarak liselere yerleştirilmesinden vazgeçilmeli ve en yakın okula gitmenin esas olduğu bir sistem geliştirilmelidir.
• 2.Tüm öğrencilerin merkezi sınava girmesi ve merkezi olarak yerleştirilmesi yerine çok az sayıda öğrencinin az sayıda liseye yerleştirildiği bir sistem benimsenmelidir.
• 3.Fen Liseleri.Sosyal Bilimler Liseleri ve az sayıdaki bazı Anadolu Liseleri seçici okul olarak tanımlanması ve bu okullara en başarılı öğrencilerin gelmesi sağlanmalıdır.Buna ilaveten,İmam Hatip ve Meslek Liselerine yüksek başarılı öğrenci gelmesini sağlamak için az sayıda Meslek ve İmam Hatip Liselerinin merkezi sınav ile öğrenci alması sağlanmalıdır.
• 4.Yukarı bahsedilen seçici okullara gelmeyen öğrencilerin esas olarak mahallesindeki veya en yakın muhitteki Anadolu,Anadolu İmam Hatip veya Anadolu Meslek Lisesine gitmesi sağlanmalıdır.
4.YKS: -YGS’ye ve LYS’ye göre yeni sınavın fiilen tek aşamaya indirilmiş olması ve toplam soru sayının azaltılmış olması, ölçme ve değerlendirme ilkeleri çerçevesinde değerlendirildiğinde, sınavın geçerliğini azaltmıştır.
-Adayların girecekleri sınavların kapsamlarının daraltılmış olması, ortaöğretimi olumsuz etkileyecektir.
5.Öğretmen alımlarında mülakattan vazgeçilmeli ve böylelikle hiçbir adayın hak mahrumiyetine uğramaması sağlanmalıdır.
6.Kitaplar Eğitim-Bir-Sen Eğitim ve Sosyal İşler Başkanlığı’nın koordinesinde komisyonlar tarafından incelendi. Eksiklikler,yanlışlıklar tespit edilerek rapor haline getirildi.